onsdag 15 oktober 2008

En härlig doft...

När inköpen gjordes på Formex mässan så visse jag bestämt att jag verkligen ville handla av denna leverantör... när vi sedan botaniserade i deras monter så fanns det några måsten... när säljaren sedan kommenterar detta "Gingerbread sugar" med orden - Tänker detta strött över en filtalldrik, så var saken klar.
Men jag är PEPPARKAKS SMAK ´S Tokig - älskar doften
I söndags bakade barnen (till Hockeyn) och i mitt recept så använder man Kaffekoppar istället för DL mått till socker och fil men DL mått till VETEMJÖLET... det missade barnen men då kompenserade vi den något bastanta mjukpepperkaks sockerkakan i långpanna med att strö över detta "pepparkaks socker"= succé
Posted by Picasa FLER härliga dofter.. i butiken Smaksatt Kaffe.
Chocolat Dream, Irish Whiskey & Jule Kaffe.
Nu packar vi upp varorna från Madame Stolz & några nya leverantörer på Tomtebodan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh men du!! Jag fick genast en maas idéer om Cup cakes :0) Yummy!! Säljs det sockret redan nu?

~Livet i byn

Anonym sa...

Testa att blanda pepparkakskrydda (påse som finns färdig)och strösocker. Måste ju vara samma som är i den burken :-)